בזק

בזק (או בשמה המלא: "בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ") הייתה, במשך שנים, חברת התקשורת היחידה בישראל.

היא הוקמה בתור חברה ממשלתית, ועם הזמן ראתה כיצד חברות נוספות נכנסות לשדה משחק שהיה פעם בשליטתה הבלעדית.

על בזק

תחילת דרכה של בזק הייתה ב-1984, עת החלה לפעול בתחום התקשורת בישראל. בשנים אלה, הייתה היא חברה ממשלתית, שהוקמה על פי החלטה ממשלתית.

היא הציעה שירותי טלפוניה פנימית ובינלאומית. במשך שלוש שנים פעלה בזק לבדה בתחום השיחות הבינלאומיות, עד שנכנסו לתוכו שתי חברות מתחרות: קווי זהב וברק. מאותו רגע, עברה פעילותה של בזק בתחום להיות תחת חברת הבת בזק בינלאומי, שנאלצה להיאבק במספר מתחרים נוספים.

בשוק השיחות המקומיות, היה המונופול של בזק ארוך עוד יותר. רק ב-2006 העניק משרד התקשורת רשיונות לחברות נוספות. הדבר הביא לכך שאחוזים נכבדים מפלח הפעילות של בזק צומצמו, אך עדיין מדובר בחברה הפועלת בהיקף עצום: נכון לאפריל 2012, למשל, שווי השוק שלה עומד על כ-16 מיליארד שקלים. הכנסותיה בשנת 2011 עמדו על 11.37 מיליארד שקלים.

בשנת 2005, הופרטה בזק. המניות שלה הועברו תחילה לחברה בריטית בשם Cable and Wireless, ולאחר מכן נמכרו לאיש העסקים גד זאבי.

משם, עברה השליטה בין חברות שונות קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, ואלאחר מכן אינטרנט זהב מקבוצת יורוקום. לבזק מספר חברות בת, ביניהן פלאפון, בזק בינלאומי, Yes הטלוויזיה בלווין ועוד. מספר העובדים בבזק, כולל בחברות הבת, גדול מ-20,000.

שירותי החברה

ברמה הכללית, ניתן לטעון כי בזק מספקת שירותי טלפון ואינטרנט. אלא שמדובר במונחים כלליים מאד, כך שרצוי להיכנס מעט יותר לעובי הקורה:

  • שירותי טלפוניה מקומיים ובינלאומיים – לחברה למעלה מ-2 מיליון קווים, הנהנים ממרכזיות הפרוסות לכל אורכה של מדינת ישראל.
  • שירותי אינטרנט – חיבורי פס רחב, חלקם בשיטת ה-NGN ו-Power NGN, כאשר על שירותי הספק חולשת בזק בינלאומי. החברה מציעה חבילות אינטרנט מהיר, תוכנות הגנה, שירותי גלישה בטוחה ועוד.
  • שירותי תקשורת בינלאומיים – בעזרת כבלים תת ימיים.
  • טלוויזיה רב ערוצית – באמצעות Yes.
  • שירותי מיקור חוץ ומוקדים טלפוניים – נעשים על ידי חברת הבת בזק אונליין.
  • אבטחת רשתות תקשורת.
  • שירותי מידע ותמסורת.

פרטי יצירת קשר

כתובת משרדים ראשיים: מרכז עזריאלי בניין משולש, דרך מנחם בגין 132, תל אביב.

מוקד מכירות ארצי –

טלפון: 1-800-800-199.

שעות פעילות: ימים א'-ה', 8:00-21:00.

יום ו', 8:00-12:30.

מוקד שירות לקוחות –

פקס: 03-6118221.

שעות פעילות: ימים א'-ה' 8:00-19:00.

יום ו', 8:00-14:00.

מוקד תמיכה טכנית: אינטרנט–

טלפון: 1-800-335-166 או 03-7278166.

שעות פעילות: 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

מוקד תמיכה טכנית: טלפון –

טלפון: 1-800-335-166 או 03-7278166.

שעות פעילות: 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

רשימת סניפים

אום אל פאחם – דרך אום אל פאחם, ליד כיכר הקפה, אום לא פאחם.

אשדוד (טופ סנטר) – האורגים 6, אשדוד (בתוך חנות פלאפון).

באר שבע – שמריהו לווין 11, באר שבע.

חיפה – שדרות פל ים 23, חיפה.

טבריה – יהודה הלוי 2, טבריה (בתוך מתחם פלאפון).

ירושלים – הצבי 15, ירושלים.

כרמיאל – החרושת 5, כרמיאל.

נצרת עילית – קניון one, נצרת עילית (בתוך מתחם פלאפון).

נתניה – מינץ 1, נתניה.

פתח תקווה (מתחם 2000) – בן ציון גליס 9, פתח תקווה (בתוך מרכז שירות פלאפון).

קריות (מפרץ חיפה) – חלוצי תישיה 6, קריות.

ראשון לציון  – אלחנן בולקין 7, ראשון לציון.

רמת גן (בניין קונקורד) – דרך בן גוריון 13, רמת גן.

רעננה (קניון רננים) – המלאכה 2, רעננה.

האתר הוקם במטרה להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר ולהכיר בצורה מהירה ונוחה את כל חברות התקשורת בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן